piątek, 16 października 2015

bananowe pancakes

żytnie pancakes z bananami i miodem
rye pancakes with banana and honey

3 łyżki mąki żytniej pełnoziarnistej
1 łyżeczka przyprawy korzennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 jajko
szczypta soli
1/2 szkl. mleka sojowego
1 banan
1 łyżka oleju rzepakowo-pszeniczno-lnianego

3/4 banana rozgniotłam. mąkę połączyłam ze wszystkimi sypkimi składnikami. następnie dodałam jajko, mleko, banana i olej. wszystko dokładnie połączyłam ze sobą. patelnię rozgrzałam, nalewałam po jednej  małej chochelce ciasta i smażyłam z obu stron.
podałam z pozostałą częścią banana i miodem.


16 komentarzy:

  1. Bananowe słodkości, mniam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Był :) A kotleciki to prosta sprawa.. puszka czerwonej fasolki, 450g dokładnie odparowanych pieczarek, przesmazona cebulka. Wszystko razem miksuje, doprawiam, dodaje 30g mąki owsianej i mieszam. Potem zwilżonymi dłońmi formuje kotlety.. masa może być lepka ale to nic - kotlety wyjdą, tylko trzeba natłuścić blaszkę. Potem obtaczam je w sezamie i piekę w 180s topniach przez 15-20 minut, potem obracam i kolejne 10. Obracam bardzo delikatnie by kotlety się nie rozpadły. Potem wyjmuję i zostawiam do całkowitego ostygnięcia... po ostygnięciu robią się zwarte :) Ja piekę na przedostatnim poziomie piekarnika;)

    A naleśnik musiał być smaczny ale nie lubię żółtego sera ;P

    Dlaczego się nie przymierasz? :) Każdemu smakuje co innego :) Polecam za to czekoladę Gross 81% z Lidla :) jest taka kakaowa - smakuje jak polewa czekoladowa mojej mamy ;)

    Pancakes.. jak dawno je jadłam ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapiszę, jak będę miała więcej czasu to się pokuszę,żeby zrobić. ;)

      to fakt, ale już mnie zniechęciłaś tym,że bardzo intensywna jest tam sól, a ja w dużych ilościach za nią nie przepadam.

      na razie mam całą szufladę gorzkich czekolad, jak je wymęczę to polecę po lidla próbować kolejnej, dzięki! ;)

      Usuń
  3. Może to głupio zabrzmi, ale smak mąki żytniej musił świetnie pasować do banana! Aż sobie chyba jeszcze dziś dogodzę czymś podobnym, bo banany ostatnio u mnie w każdym kącie. Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. takim podwieczorkiem to bym nie pogardziła!

    OdpowiedzUsuń
  5. Chodzą za mną takie placuszki ^^
    Uśmiechniętego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  6. O, żytnie. Ta mąką mnie nie lubi i nigdy nic mi nie wychodzi z jej udziałem. A Twoje placuszki takie ładne! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam placuszki z bananami. Jeszcze lepiej smakują kiedy banany są skarmelizowane.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dawno nie jadłam, narobiłaś mi smaka! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. poproszę poleconym listem mi to wysłać mniam:D:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Pancakes bananowe, to danie które nigdy mi się nie znudzi. Jest zawsze tak samo wyborne!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Placki i omlety robię prawie zawsze z bananem i nie wyobrażam sobie ich bez niego. Nabierają świetnego smaku ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nigdy nie robiłam muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń